20 Aralık 2009 Pazar

AYLARA GÖRE PİYES OYUNU

OCAK

Ocak geliyor ocak
Kar yağar kucak, kucak
Kovalım kış babayı
Bitti bizim yakacak

ŞUBAT

Benim adım şubattır
Beni küçük sanmayın
Kışı bitirdik diye
Bu sözlere kanmayın

MART

Mart baharın ilk ayarı
Bahçe ekelim dayı
Eğer bir şey ekmezsek
Bize kim verir payı

Mart ayını severim
Onu fazla överim
Baharın müjdesidir
Nevruzu çok severim

NİSAN

Geliyor nisan kardeş
Her yer yeşil döşeli
Şöyle bakın çevreye
Bütün insan neşeli

Birde nisan ayında
Bize bayram hakkı var
Bugün 23 nisan
Meydan doludur insan


MAYIS

Güzelim mayıs ayı
Nurlandırdı dünyayı
Tarihimiz içinde
Onunki aslan payı

Mayısın 19 günü
Gençliğin mutlu günü
Bunu yaşatmak için
Unuturmuyuz dünü

HAZİRAN

Adım haziran ayı
Nasılsın çiftçi dayı
Çalışırsan bu ayda
Çoğaltırsın buğdayı

TEMMUZ

Temmuz ayının sıcağı
Açar bize kucağı
Ürünlerle dolacak
Bütün yurdun bucağı

AĞUSTOS

Ağustos verimli ay
Hepimize çıkar pay
Çok satarsan ürünü
Paraları bolca say

EYLÜL

Ben eylülüm arkadaş
Ey diye bağırırım
Çabuk topla bostanı
Kış babayı çağırırım

EKİM

Ekim derler adıma
Tohum ek toprağına
İhmal etme arkadaş
Kar yağar toprağına

KASIM

Benim adım kasımdır
Yüzüm gayet asıktır
Çocuklar hep üşütmüş
Çok üzüldüm yazıktır

ARALIK

Benim adım aralık
Denizde üşür balık
Soba yakma yüzünden
Hanım aldı hastalık

Böylece bitti aylar
Bütün baylar bayanlar
Hepiniz hoşça kalın
Size candan selamlar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder