21 Aralık 2009 Pazartesi

ANAMIZ

Bir anam vardı incedir ince
Çokta sevinirdi bizi görünce
Çekinirdi soframıza gelince
İşte anam anam o benim anam

Eline geçeni saklardı bize
Belki de kendine hiç koymaz hisse
Anamın halinden bilmiyor kimse
İşte anam anam o benim anam

Anası olanın yükü aksamaz
Dolapta terekde bir şey saklamaz
Anasız hastayı kimse yoklamaz
İşte anam anam o benim anam

İki ellerine atar birine
Dolanır gider kıza geline
Hiç duramaz döner evine
İşte anam anam o benim anam

Hasta olsak bize verir kanını
Pazarlarda satar tatlı canını
Bir gün kaybederiz anamız hanı
İşte anam ,anam o benim anam

Başına bir uclu yazma bürünür
Oğlunu kızını ince düşünür
Bizi solgun görse yanar üzülür
İşte anam anam o benim anam

Hasta olsak başımızda oturur
Ciğerini kebab yapar yedirir
Torununa güllü papuç giydirir
İşte anam anam o benim anam

Küçüktüm beşiğimi salladı
Ninni derken ne düşünüp ağladı
Çilekeşdi yaraları kanadı
İşte anam anam o benim anam
Gurbette yavrusu olursa eğer
Bakar yollarına durmadan meler
Bayramda köyüne gelmezse eğer
Ağlar ağlar benim anam

Yangın olur anaların bazısı
Ne gelirse anlımızın yazısı
Yüreğinden gitmez sızısı
İşte anam anam o benim anam

Analar dertlerin bütün ilacı
Analar başaların antlın bir tacı
Çok yangın yüreği bir ekmek sacı
İşte anam anam o benim anam

Anam derim ağzım baldan tatlıdır
Yaya olsam bile yollar atlıdır
Cebinde koynunda neler saklıdır
İşte anam anam o benim anam

Atma anam neni yatlara
Düşürdümü beni sarp dağlara
Dolanır gelirdin ara sıra
İşte anam anam o benim anam

Bazı ana kardan bazısı kordan
Yavrum hasta demişlerde geliyor bordan
Gelenden gidenden bir haber sorsam
Yolarda yorulmuş benim anam

Burun burun bükük bükük yüreği
Analarda yıkık evin direği
Düşmanlara ağır gelir bileği
İşte anam anam o benim anam

Bir kaybederiz anamız seni
Sırtımıza biner yüklü bir gemi
Sen olmazsan kim düşünür bizleri
İşte anam anam o benim anam

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder