22 Haziran 2009 Pazartesi

İNCESU TEKKE’Sİ

Kalmadı Tekke’de yolun eğrisi
Sarı derede yapıldı yolun doğrusu
Gelir burnumuza kekik kokusu
Kokusu bir başka bizim Tekke’miz

Yapılmış yolları verilmiş emek
Halkımıza kalmış Tekke’yi görmek
Hoş olurdu ekibe bir ayran vermek
Yaşayanlar hep göçmüş bizim Tekke’miz.

Geldim ki Tekke’ye görmeye değer
Mazide kalmış eskiler meğer
Ağaçlar çamlar büyüse eğer
Daha başka olur bizim Tekke’miz.

Parmak izi taşı duruyor özel
Asasına vardım suyu ne güzel
Tekke’m yeşil dursun olmasın gazel
İçimiz açılır bizim Tekke’miz.

Şehitler şehridir Tekke’nin yeri
Tarihi mekandır dedenin evi
Bir kavim yaşamış öteden beri
Hizmete açıldı bizim Tekke’miz.

Şeyh evliyayı binlerce soran
Bekli de ruhen bizleri gören
Üç gulfu bir Elham okuyun Kuran
Sevgi saygı artar bizim Tekke’miz.

Tekke’nin şöhretli ağaları vardı
Tekke meydanına hep toplanırdı
İnekler sürüler hep otlanırdı
Saltanatın bir başkaydı Tekke’miz.

Evciklere baktım yıkık duruyor
Baktıkça gözüme buruk geliyor
Isırgan otları koruk oluyor
Neler düşündürür bizim Tekke’miz.

Susamlığa vardım susam deryası
Dertlere şifadır tüm havası
Çekilir Tekke’nin zevki sefası
Buram buram rüzgar eser Tekke’miz.

Tekke’nden görünür Aksu Bağları
Göçmüş bu dünyadan Tekke ağaları
Tarihe karıştı tuluk yağları
Kaymağına hasret kaldık Tekke’miz.

Kızıl kuyusu da derindir derin
Buz gibi suyu var içtikçe serin
Çamlarım büyüsün bolca su verin
Daha başka olur bizim Tekke’miz.

Yüksekten Armutlu ne hoş görünür
Bütün ağaçlar yeşile bürünür
Bunu yazan şair bile övünür
Sınırların hep güzeldir Tekke’miz.

Kartal İncesu’ya açmış kucağı
Mazide tüterdi tezek ocağı
Sac üstünde yağlamanın sıcağı
Daha unutmadık bizim Tekke’miz.

Çıktım Şarabakan’a verdim bağrımı
Kesti benim hep sızıntımı ağrımı
Tekke çeker efkarımı kahrımı
Ne efkar giderir bizim Tekke’miz.

Durağıma vardım tepesi ören
Bir kavim yaşamış hiç yok mu gören
Şehitler adına yapalım tören
Kavimler köyüdür şu benim Tekke’m.

Karanlığı basar şimşekler çakar
Her çeşit otların bir başka kokar
Baharda sellerin bir başka akar
Onur verir bize Tekke Dağı’mız.

Hikmet Tekke’yi aldı kaleme
Kimler konakladı sayıp söyleme
Kalem beni sen divane eyleme
Şöhretinle anılırsın Tekke’miz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder